Jdi na obsah Jdi na menu

Tisk je médium s masovým zásahem

Noviny a časopisy mají velký dosah v rámci celé populace obyvatel v České republice. Jsou proto vhodným komunikačním médiem pro šíření komerčních a zpravodajských informací určených širokému okruhu čtenářů - příjemcům reklamního sdělení.

  • Za měsíc se v České republice prodá více než 14 600 000 výtisků novin a časopisů.
  • Předplatitelům je každý týden doručeno více než 1 120 000 výtisků novin a časopisů. 
  • Tištěné tituly čte víc než 4/5 obyvatel České republiky. 
  • Čtenářů tisku je 81 % obyvatel ve věku 12 až 79 let. 
  • Čtenáři deníků a jejich příloh je 59 % české populace ve věku 12 až 79 let. 
  • Čtenářem alespoň jednoho titulu českého časopisu je 75 % občanů v uvedeném věku. 
  • Celková čtenost na jedno vydání všech titulů je 64 % populace 12 až 79 let. 
  • Každý den čte alespoň jeden titul deníků a jejich příloh 34 % obyvatel České republiky. 
  • Čtenost na jedno vydání titulů časopisů představuje 55 % populace.


    Zdroj výzkum MEDIA PROJEKT

 

Celkový zásah hlavních skupin tisku 

celkovy-zasah-hlavnich-skupin-tisku.png

 

Zásah jednotlivých žánrových skupin titulů novin a časopisů 

zasah-jednotlivych-zanrovych-skupin-titulu-novin-a-casopisu.png

Zdroj: MEDIA PROJEKT – výzkum čtenosti tiskových titulů v ČR, populace 12 až 79 let, realizace. MEDIAN a STEM/MARK, zadavatelé: Česká unie vydavatelů a ASMEA, 4. Q 2022 až 3. Q 2023 

 

Publikace Unie vydavatelů Tisková reklama funguje.
(Infomační leták je k dispozici také v anglické verzi zde.)

Desatero pro mediální plánování – brožura zde

Projekt Chytrá kampaň

Ověřování nákladů tisku ABC ČR