Jdi na obsah Jdi na menu

Tisk pomáhá porozumět sdělovaným informacím a poskytuje jich více než jiná média

Tisk pomáhá porozumět sdělovaným informacím a poskytuje jich více než jiná média 
 

Existují vědecké důkazy o tom, že tištěná média napomáhají čtenářům lépe pochopit obsah sdělovaných informací.  

Také tisková inzerce umožňuje poskytnout spotřebitelům a potenciálním zájemcům více informací o inzerovaném zboží a službách zejména ve srovnání s televizní nebo rozhlasovou reklamou. 

Pokud jde o pochopení sdělovaným informacím, nedávno zveřejněná studie výzkumníků z valencijské univerzity, která vychází z výsledků více než 20 různých výzkumů realizovaných v letech 2000 až 2022 ukazuje například, že dlouhodobé čtení tisku zvyšuje schopnost porozumět textu 6 až krát, a to zejména u dětí a mládeže, což je umožněno zejména: 

  • vyšší kvalitou jazyka v tištěném textu, 
  • soustředěním čtenářů na čtený text namísto „scanování“ textu digitálního, 
  • usnadněním pochopení složitějších souvislostí. 

Čtení tisku je z hlediska výsledku efektivním zdrojem získávání informací. 

 

Přednosti tiskové reklamy: 

  • Je vhodná pro věcná a informativní sdělení. 
  • Je vhodná pro dlouhodobé působení na cílové skupiny. 
  • Je vhodná pro zvýšení povědomí o značce a produktu. 
  • Nezpochybňuje se její využitelnost při zavádění nových značek nebo produktů. 
  • Výhodou je i vnímané univerzálnější využití - není omezena pouze na určité komodity nebo cílové skupiny. 
     

Článek o studii vědců z Valencijské univerzity: Raději papír než displej. Čtení tisku zvyšuje schopnost porozumět textu, zejména u dětí, zjistili vědci.
Konference Unie vydavatelů Čtení tisku rozvíjí myšlení